here is my code
Graphics 800,600
SetBuffer BackBuffer()
Global platform = LoadAnimImage("platforms.png",32,32,0,2)
Global jump = 0
Global jumpheight = 10
Global frame = 0
Const gravity = 0.5
Dim map(25,19)
loadmap()
While Not KeyHit ( 1 )
Cls
drawmap()
Flip
Wend
End
Function loadmap()
Restore leveldata
For y = 0 To 17
Read level
For x = 0 To 24
map(x,y) = level
Next
Next
End function
Function drawmap()
For i = 0 To 17
For x = 0 To 24
If map(x,y) = 3 Then
DrawImage platform,x*32,y*32,1
EndIf
Next
Next
End Function
.leveldata
Data "2222222222222222222222222"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2333333333333333333333022"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222033333333333333332"
Data "2333333333322222222222222"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222222222222222233332"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222233333333222222223322"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222223333333222222232"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2223322332233223322332232"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222222233333333222222"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222222222222222222222"
|